Datum: 30. 5. 2012
|
Ročník: 1. 10. (ZŠP i ZŠS)
|
Místo: učebny, školní družina, dílna
|
Předmět: Prv, Vu, Přv, Př,Pv, Vv, Vkz, Čj, Npř, Informatika,
|
Vyučovací hodiny:
- 1.,2. r. 1. – 4.
- 3., 4., PŠ 1. – 5.
- 5. r. 1. – 6.
|
Ped. dozor: Honzíková, Kryglerová, Rončková, Niklasová, Strakošová, Honěk, Švidernoch, Rotreklová
|
Autor projektu: Z. Harazimová, V. Rotreklová
|
Cíl projektu:
Prevence vzniku kuřácké závislosti
- -seznámení žáků s negativními účinky kouření, upozornění na nejnovější poznatky
- -zamyšlení a praktické řešení problémových úkolů /doplňovačky, testy, křížovky, matematické příklady/
- -používání otevřené komunikace a vzájemné spolupráce
- -upevňování fyzického a duševního zdraví
- -výtvarné ztvárnění dané problematiky
|
Metody a formy práce:
- vlastní činnost jednotlivce
- kolektivní práce
- komunikační kruh
- rozhovor, beseda, pozorování, sledování prezentace a komiksu na interaktivní tabuli
- řešení problému
- soutěže
|
Činnosti /postup/:
1. vyuč. hod. (gymnastický sál , učebny - všechny ročníky)
- uvítání žáků a seznámení s cílem a průběhem projektu, úvodní motivace
- ukázky z literatury, čtení odborných textů a zamyšlení žáků
- vyvození negativních účinků kouření (komunikační kruh)
2. vyuč. hod. (učebny - všechny ročníky)
- řešení problémových úkolů – pracovní listy, doplňovačky, matematické příklady
- prezentace výsledků
3. vyuč. hod. (učebny tříd, počítačová učebna - všechny ročníky)
- 1. – 5. roč. – zahájení výtvarných prací na dané téma
- 6. – 9. roč. – využití prezentace a komiksu na PC, - utvrzení pojmů, postojů, možná dramatizace, vyhledávání obrázků a pojmů na PC, příprava na výtvarné činnosti
4. vyuč. hod. (učebny jednotlivých ročníků , výtvarná dílna – všechny roč.,)
- výtvarné (popř. literární ztvárnění pocitů, postojů…
- 1. – 5. roč. – ukončení, prezentace výsledků, úklid
5. vyuč. hod. (učebny jednotlivých ročníků , výtvarná dílna – 6. -. 9. roč.)
- dokončení výtvarných prací, prezentace
- ukončení projektu
|
Souvislosti s učivem:
- Čj – uvědomělý poslech s následnou interpretací, čtení s porozumění, práce s daty a pojmy, řešení jedn. rébusů
- M – řešení jednoduchých slovních příkladů, rozvoj finanční gramotnosti, sepětí s praxí
- Vv – tvoření plakátu, práce s barvou, přenos vlastních myšlenek a názorů do výtvarné roviny
- Vkz, Přv, Př, Npř, Pv – zdravý životní styl
- Informatika – projekce datových souborů, obsluha PC, práce s vyhledávači, internetem
|
Souvislosti s průřezovými tématy:
Osobnostní a sociální výchova:
Osobnostní, sociální a morální rozvoj (kreativita (cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity), komunikace (komunikace v různých situacích), spolupráce a soutěživost (rozvoj individuálních dovedností pro spolupráci)
Multikulturní výchova:
Lidské vztahy (význam kvality mezilidských vztahů pro harmonický rozvoj osobnosti)
Environmentální výchova:
Lidské aktivity a problémy životního prostředí (zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství), vztah člověka k prostředí (náš životní styl)
Mediální výchova:
Vnímání a tvorba mediálního sdělení (uplatnění a výběr výrazových prostředků a jejich kombinací pro tvorbu věcně správných a komunikačně vhodných sdělení)
|
Využití projektu:
k utváření klíčových kompetencí
k učení
- uvádění věcí do souvislostí, utváření komplexnějšího pohledu na přírodní a společenské jevy
- využívání různých informačních zdrojů
komunikační
- průběžné hodnocení práce skupiny i jednotlivců
- formulace a vyjadřování myšlenek
sociální a personální
- podpora skupinové a týmové práce
- k řešení problému
- vnímání problému kouření z více hledisek
občanské
- pomoc druhým a uplatňování osobních zkušeností
pracovní
- dodržování zásad bezpečnosti práce
- vedení žáků k reálnému posouzení výsledků práce i práce ostatních různými typy hodnocení a sebehodnocení
|
Schválil:
|
Datum: 29. 5. 2012
|
Použitý evaluační nástroj:
- pozorování
- rozhovor
- srovnávání
|
Evaluace:
Projekt proběhl dle plánovaného harmonogramu, žáci se aktivně zapojili do činností /vše je fotograficky zdokumentováno/. Výstupy – výtvarné práce budou instalovány v Kulturním domě Hlučín v rámci celoměstské akce.
|
Vypracoval: Z. Harazimová
|
Datum: 30. 5. 2012
|